Santa Barbara

11 mei 2017 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Dag 18, dinsdag 9 mei

We schuiven de gordijnen opzij en zien een gemixt beeld; wolken maar ook de zon... hmm, hoop dat dit goed gaat komen! We stappen vol vertrouwen de auto in en willen de highway 1 rijden. Maar eerst de 17 mile drive! Een mooi gebied, met veel golfbanen en onbetaalbare huizen, maar de kust krijgen we niet te 17 mile drivezien. Deels door de route, maar daar waar de weg de kust raakt, is deze gehuld in de mist helaas. Dan komen we bij het begin van onze kustroute... helaas blijkt de weg voor een groot deel afgesloten door de vele regen (voor Californië eindelijk, want het is hier de laatste jaren ongewoon droog). Hierdoor hebben mudslides de weg op diverse stukken zodanig beschadigd dat doorgaand verkeer niet mogelijk is. Dan maar de 101, die ons door het binnenland leidt. Het is zonnig, maar elke keer als we dichterbij de kust komen, wordt het mistig en hangt er flinke bewolking. Hmm, geen goed teken. En dat blijkt, want bij aankomst blijkt ook Santa Barbara in een dikke deken gehuld. Ach, aan het weer kunnen we niets doen. Gelukkig is het zwembad verwarmd en wordt er een duik genomen. We hebben door de lange rit geen zin in zoeken naar een restaurant in de buurt, dus eten we bij het hotel wat verrassend aardig blijkt te zijn! Hopelijk morgen beter weer.

Dag 19 woensdag 10 mei

Jammer, het is nog steeds flink bewolkt dus een stranddag is niet echt een optie. We gaan wel bij de pier kijken (leuk) maar ziet er met dit grijze weer toch iets minder gezellig uit.

wijn ruikenDan gaan we maar doen wat ons vast een beetje opvrolijkt; wijn proeven! Santa Barbara (waar eigenlijk niet in Californië) is omgeven door een flink aantal wijnhuizen waar je ook kunt proeven. We kiezen er een achter de heuvels, wellicht schijnt daar wel de zon. En inderdaad, daar schijnt een wellicht waterig zonnetje, maar daar gaan we nu niet voor. De eerste estate is Sunstone, waar we een vijftal heerlijke wijnen voorgeschoteld krijgen. We delen het proefarrangement (wat 2 slokken per glas is) want er moet ook nog gereden worden uiteraard. Daarna naar Brander, aangeraden door Tom van Sunstone. En terecht, heerlijk witte wijnen proeven we daar! Er gaan dus wat flessen mee de koffer in.. Om de alcohol toch een beetjesunstone winery bodem te geven eten we hierna weer bij een onooglijk uitziend restaurantje, wat eigenlijk betekent dat je er echt lekker “Amerikaans” kunt eten.

Moe gaan we terug naar het hotel, zwemmen we toch weer even (aan de whirlpool verbrand je je bijna) en gaan we lekker film kijken. Nee, niet op de hotelkamer, maar bij een drive in! We kijken naar Gardians of the drive innGalaxy volume 2, net uit dus nog niet in Nederland. Wat leuk om dat een keer te doen! Omdat we met zn drieën zijn, kijken we vanuit de achterbak waar we het onzelf makkelijk maken met kussentjes, popcorn en liters cola. Prima uit te houden, ware het niet dat de film mij een kwartier te lang duurde omdat mijn blaas op klappen stond na die tsunami van soft drinks. Het is een latertje, dus snel terug naar het hotel en naar bed.

Dag 20, donderdag 11 mei

Wow de laatste volle dag alweer. Gelukkig is het weer mooi, eindelijk een goed dipping in the ocean!beeld van de sunny coast of Californië! We gaan na het shoppen van een galajurk voor Caith bij Macy's (als er nu nog iemand in dezelfde jurk loopt...) lekker naar het strand. De temperatuur is nog niet heel hoog (net aan 20 graden) maar de zon is hier sterk, dus goed uit te houden. Uiteindelijk belanden we weer in het zwembad en doen we het verder rustig aan. Langzaamaan worden de koffers weer gevuld zodat ze het vliegtuig in kunnen en maken we de balans op. Ik zal jullie na terugkomst de statistieken en tips niet onthouden, maar we kunnen nu al zeggen dat het een fantastische vakantie is geweest. Nouja, vakantie, wellicht is het beter te zeggen dat hetrelaxen aan het zwembad een fantastische reis was, want dat doet deze ervaring beter omschrijven. Wij genieten nog even van het zonnetje en gaan nog een keer lekker eten bij een Mexicaan, wat hier echt tot de lokale keuken kan worden gerekend. Een goede afsluiting dus!

1. Robert:
    12 mei 2017
    Ik heb van al jullie vakantieverslagen genoten. Dank je wel! Goede vlucht terug naar huis.
    Groetjes, Robert

PS: Guardians of the Galaxy Vol2 was in NL eerder uit. Die heb ik met Mathijs op 27 april al gezien :-P
  2. Joke en Peter:
    12 mei 2017
    Super leuke verhalen, inboekvorm uit te geven!!
    Heb het nu vanaf het begin gelezen, heb met jullie meegenoten.
    Goede vlucht en pap haalt jullie op.
    Tot morgen dikke knuffel
  3. Leonie:
    13 mei 2017
    Inmiddels geland lijkt mij, maar het echte 'landen' zal nog wel even duren. Wat een gave ervaring...
  4. Mandy:
    14 mei 2017
    Het laatste hoofdstuk, wat een gave reis hebben jullie gemaakt. Bedankt dat ik met jullie blog heb kunnen meereizen. Te grappig een drive in bios. Het wordt met de reisverslagen en de foto's een geweldig naslag werk met mooie herinneringen.