Los Angeles

24 april 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Zo, de eerste 2 dagen in Los Angeles zitten er op. Nouja, 2 dagen...

Zaterdag ging 20170422_070650de wekker om 5.45 om fris en fruitig naar Schiphol te vertrekken. Net als de rest van Nederland leek het, want het was aansluiten in de rij voor het wegbrengen. Na mijn vader vaarwel te hebben gezegd (bedankt voor het brengen!), in rijen te hebben gestaan voor bagage, controle op handbagage, paspoortcontrole konden we nog net ontbijten en ons klaarmaken voor boarden.20170422_081909

Met een uurtje vertraging daarna fijn 11 uurtjes vliegen naar het westen.... echt, een sardientje is er niets bij. We zullen het er maar op houden dat het entertainment systeem en het gebrek aan turbulentie de vlucht enigszins draaglijk hebben gemaakt. Het tussendoortje met een heerlijk stukje pizza en lekkere mozzarella salade maakte het er voor Dennis niet beter op..

Na aankomst hetze20170422_150434lfde ritueel aan Amerikaanse zijde, alhoewel de paspoortcontrole vrij soepel ging. Snel de auto ophalen, waarbij we meteen werden aangesproken op onze Hollandse krenterigheid. “De auto die u gehuurd heeft, daar kun je echt niet comfortabel zo'n afstand mee rijden hoor. Maar voor 17 dollar per dag meer moet dat zeker lukken...” Hmmm, twijfel slaat toe en uiteindelijk gaan we door de knieen. Een upgrade van een mid size sedan naar een full size. Hij knipoogt een keer (blijkbaar zijn we nog steeds aardig, ondanks de nu al opkomende jetlag) en zet een nog duurdere auto op het afhaalbriefje. Aangekomen op het afhaalstation lachen we nogmaals vriendelijk (denk ik) en rijden we weg met een een nieuwe Ford Expedition.... Laten we het erop houden dat het qua grootte lekker vertrouwd aanvoelt.

20170422_154202Het verkeer in Los Angeles op zaterdagmiddag is ff wennen, en het wegenstelsel ook. Maar we komen aan in Hollywood bij ons hotel, waar we na inchecken meteen maar iets ondernemen om te zorgen dat we niet om 16 uur instorten PICT0002en in Nederlands ritme blijven hangen. Het is hier tenslotte 9 uur vroeger, dus dit wordt een nachtje doorhalen zeg maar! Dus met de metro die voor het hotel stopt op naar de walk of Fame. Fantastisch (not) dus na een hamburger en friet (we beginnen in stijl) op naar het hotel, waar we om 8 uur toch echt het niet meer trekken en met zn allen in slaap vallen.

PICT0061Dag 2 brengen we door in Universal Studio's. We waren lekker bijtijds wakker, dus lekker vroeg op pad. Wow, wat een leuk park is dat zeg! Heel veel interactieve rides en een fantastische studio tour. Je betaalt wat, maar dan krijg je ook wat! Na 11 uur park zijn alle attracties gedaan en zijn we klaar (en gaar) om terug te gaan naar het hotel. Nu bezig aan een bud light (yeah rightPICT0044...vooral als 1 blikje een halve liter is) en de dag aan het doornemen. Wel met zn 2en, Caith is ingestort en ligt knock-out. Morgen onderweg naar 29 Palms, en Joshua Tree NP. Weg uit de drukte van LA, ben benieuwd...

PICT002720170423_125129

1. Jane:
    24 april 2017
    Lieverds, het leven van reizigers is ook zwaar.. Maar de locatie, mooie plaatjes en samen genieten maalt het t toch allemaal weer waard! Lekker genieten die jetlag is straks voorbij. Ik kijk uit naar jullie volgende avontuur. Think Big, enjoy big. Love'ya
  2. Marga:
    24 april 2017
    Tjonge Tjonge,wat een ervaring al!Mooi ook de upgrade en denk ook we lekker om te reizen,beetje luxe nooit weg
    Veel plezier verder en go for it!xx
  3. Marga en Boudewijn:
    24 april 2017
    Hi, Wat al een leuke foto's van jullie reis. Universal studio's geweldig. En de walk of fame.
    Op naar het volgend avontuur
  4. Leonie:
    24 april 2017
    Hi folks! Wat een avonturen, nu al! Huurauto verhaal is zooo herkenbaar. Nu passen jullie wel mooi in het verkeersbeeld. Wel zo fijn! Wij vonden Universal destijds ook erg leuk. Grappig dat jullie hetzelfde ervaren. Leuk om verslagen te lezen. Geniet ervan met elkaar. Mooie herinneringen maken! Liefs vanuit Rhodos, Leonie
  5. Marga en Boudewijn:
    24 april 2017
    Stoer Dennis in die Ford . Rijd je in wat je gewend bent.
  6. Mandy:
    Hi There!
    Heerlijk om het eerste verslag te lezen. Jullie reis volgen en zo ook een beetje meereizen met jullie ervaringen. Beter een neefje van de Dodge meekrijgen. Wel foto's gemaakt in welke staat je de auto hebt meegenomen :)?
    En Universal, helemaal te gek dus en alle attracties gedaan. @Caith hoe vond je de Walking dead en de Mummy en al die andere attracties :)
    Goede reis verder met jullie Road trip.
    Dikke knuffel X
  7. Joke en Peter:
    24 april 2017
    Super begin van jullie reis. De eerste avonturen zijn geweldig. Leuk om te lezen. Genieten maar. Have fun folks. Knuffels. P&J
  8. Tante anneke ome dirk:
    25 april 2017
    Dat ziet er super uit ,dikke knuf uit zoetermeer
  9. Marina:
    25 april 2017
    Heerlijk om jullie verslag te kezen. Gelukkig hoef je niet meteen aan de terugreis te beginnen, leuk autootje en je kunt tenminste zeggen dat je op de walk of Fame geweest bent.En voor een 11-urig bezoek aan de studio's vind ik het nog knap dat Caith nu pas is ingestort.Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende belevenissen. XXX