BCD go USA; the aftermath

14 mei 2017 - Thuis, Nederland

Uitgeslapen, de was weggewerkt en op mijn eigen bank de vele indrukken, ervaringen en hoogtepunten aan het verwerken. Wat is het een gave vakantie geweest. De laatste dag hebben we het rustig aan gedaan, en zijn we heel relaxed naar Los Angeles Airport gereden via de highway 1. Dit keer was het helder en konden we de kust en oceaan goed zien. We werden uitgezwaaid door een groepje dolfijnen die we vrolijk het water uit zagen springen! De vlucht terug ging voorspoedig, maar tja, het blijft een verzoeking om 11 uur opgevouwen in een vliegtuigstoel te zitten. Fijn opgehaald door mn vader en daarna naar huis... We vinden het alledrie erg jammer dat het er definitief op zit.

Ik had natuurlijk beloofd om de balans, statistieken en tips&tricks nog even op een rijtje te zetten.

Bij deze:

• 22 dagen op reis geweest, met
  • 6 Soorten vervoermiddelen (vliegtuig, auto, bus, metro, tram, fiets)
  • 18000 kilometer gevlogen en
  • 4500 kilometer gereden met de auto, dit zijn
  • 70 uur in de auto
  • 10% mocht ik rijden, Dennis heeft de rest gedaan
  • 515 liter benzine getankt, dus met 1 op 9 viel het best mee met het verbruik
  • 13 hotelkamers hebben we bewoond
  • 250.000 stappen per persoon gezet exclusief de 2 reisdagen. Dat deden we o.a. in
  • 6 grote nationale parken. (Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce, Zion, Red Rock, Yosemite). Deze lagen in
  • 4 Staten (Californië, Arizona, Nevada, Utah)
  • 2 Reispilletjes voor Caith moeten gebruiken, maar dat is het enige medicijngebruik geweest deze reis
  • 1 muggenbult opgelopen (dus ook in dit opzicht is de reis geslaagd!) en tenslotte;
  • 657 Wow momenten gehad, dit wordt een reis die we niet snel zullen vergeten!

Tips:

• Voor de afstanden is het reizen met een iets grotere auto zeker aan te raden. Dus of van tevoren boeken of hopen op een upgrade.. hahaha
  • Amerikanen zijn supervriendelijk en behulpzaam. Zelfs de zwervers ;-). Allemaal willen ze helpen en je de leukste dingen aanwijzen. Maak er gebruik van.
  • Amerika is duur, vooral qua gezond(er) eten. Als je het niet te duur wilt maken; reken op veel hamburgers bij Denny's, Mc Donalds, etc. En anders:
  • Ga vooral naar restaurants waar je in eerste instantie niet naar binnen zou gaan, je krijgt er goede (Amerikaanse) maaltijden voor niet al teveel. Ze heten ook lekker vaag, zoals Mama's kitchen, Auntie Mame's diner, Big Joe BBQ, Ellens pancake restaurant, etc.
  • Ook is in Californië Mexicaans echt een heel goed alternatief!
  • Echt gaan shoppen in een outlet center, maar goed, dat spreekt uiteraard voor zich.
  • In de grote parken kun je beter vroeg zijn, dan is het nog niet druk. De meeste toeristen lopen daarnaast alleen de bestrate paden, dus als je uit de drukte wilt, pak een willekeurige trail en het wordt een stuk rustiger.
  • Trails buiten deze parken zijn helemaal stil, dus pak daar er ook een aantal van (als je wandelen leuk vindt dan)
  • Een blog is heel handig, vooral voor jezelf. Mocht je niet meer weten waar je bent geweest of hoe die trail nu ook alweer heette, je zoekt het zo weer op!

Rest mij het allerlaatste te zeggen: Dank allen voor de aandacht en reacties!

1. Marga:
    14 mei 2017
    Bren hardstikke bedankt voor de leuke ,interressante,grappige ,kortom alle reisverhalen!!Blij dat jullie weer thuis zijn en misschien ben je nog wat vergeten maar dat horen we dan nog wel!!!!
  2. Mandy:
    14 mei 2017
    Leuk nawoord. Uitvoering een dikke 10.
  3. Jane:
    14 mei 2017
    Héérlijk mens! Het was fantastisch om te lezen, fijn dat de reis is geweest wat jullie ervan hoopten. Thanks in advance voor alle tips en the aftermath. Very helpfull. Bovenal ben ik ook weer blij dat jullie terug zijn en we weer lekker face to face kunnen bijbeppen
  4. Mélisande:
    17 mei 2017
    Ik heb ook genoten van je reisverslag! Wat een fantastische vakantie hebben jullie gehad! Ontzettend veel gezien en indrukken gehad en ervaringen! Een reis idd om nooit meer te vergeten! Bisous